Sales qualified lead (SQL)

Een Sales Qualified Lead (SQL) is een prospect die oorspronkelijk een Marketing Qualified Lead was. Verschillende criteria vanuit marketing en sales bepalen of een MQL al dan niet wordt gewijzigd in een SQL. Een SQL wordt doorgaans verder afgehandeld door het sales team. Het sales team moet er dan voor zorgen dat de SQL wordt omgezet in een klant.

Marketing qualified lead (MQL)

Een Marketing Qualified Lead (MQL) is een lead die al een zekere interesse heeft in je merk of wat je merk te bieden heeft. Een MQL heeft een grotere kans om klant te worden dan een gewone lead. Een MQL heeft een zekere vorm van betrokkenheid getoond met je merk. Dit kan door contactgegevens te delen, een winkelmandje achter te laten of het downloaden van een document.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie: afkomstig van de Engelse term "Search Engine Optimization" of kortweg SEO. Algemeen gesproken gaat dit over het hoog laten scoren van een webpagina in de organische zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google of Bing.

User experience (UX)

User Experience: wat is het?

User Experience (UX) ofwel gebruikerservaring, is een term die ook gebruikt wordt bij de ontwikkeling van websites en webshops. Een goede User Experience is belangrijk voor een succesvolle website of webshop. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid om op een eenvoudige en herkenbare manier doorheen je diensten of producten te navigeren.

Short-tail keywords

Short-tail keywords: wat is het precies?

Short-tail keywords zijn zoekwoorden die bestaan uit één of twee zoekwoorden. Deze zoekwoorden wordt vaak gebruikt wanneer personen informatie over een bepaald onderwerp zoeken in een zoekmachine.

Short-tail keywords omvatten ongeveer 30% van het aantal opzoekingen in zoekmachines zoals Google of Bing. Deze zoekwoorden hebben ook vaak een lagere conversie omdat ze veel minder gericht zoeken naar een bepaald onderwerp op product.

Long-tail keywords

Long-tail keywords: wat is het precies?

Long-tail keywords zijn zoekwoorden die bestaan uit drie of meer zoekwoorden. Deze zoekwoordcombinaties wordt vaak gebruikt wanneer personen informatie over een bepaald onderwerp zoeken in een zoekmachine.

Long-tail keywords omvatten ongeveer 70% van het aantal opzoekingen. Deze zoekwoorden hebben ook vaak een hogere conversie omdat ze veel gerichter zoeken naar een bepaald onderwerp op product.

Search Engine Result Page (SERP)

SERP's of in het Engels Search Engine Result Page. Dit is de pagina die wordt getoond in een zoekmachine als antwoord op een zoekterm ingevoerd door een gebruiker die in een zoekmachine zoekt via een specifiek zoekwoord of een zoekwoordcombinatie. 

Het hoofddoel van een SERP is het weergeven van pagina's gerelateerd aan een bepaald zoekwoord of zoekwoord combinatie.

Responsive webdesign

Responsive webdesign voor je website

Responsive webdesign is een benaming die wordt gebruikt om aan te geven dat je website wordt geoptimaliseerd voor diverse mobiele apparaten waaronder smartphones en tablets.

Waar men vroeger verplicht was om een aparte website te maken voor mobiele apparaten kan dit vandaag door gebruik te maken van één website. Dit door alle elementen op je website (menu's, blokken, foto's, inhoud, video's enzovoorts) te herpositioneren volgens de beschikbare breedte van je mobiel toestel.

Search Engine Advertising (SEA)

SEA of Search Engine Advertising. Zoekmachine marketing zorgt er voor dat betalende advertenties boven de organische zoekresultaten in zoekmachines verschijnen. De advertentie wordt getoond op basis van het zoekwoord dat ingegeven wordt in combinatie met de zoekwoorden die jij in je advertentie hebt neergeschreven.

De adverteerder betaalt alleen wanneer er op de advertentie wordt geklikt. De advertentie linkt door naar de website van de adverteerder.

Content Management Systeem (CMS)

Een content management systeem of kortweg CMS is een webapplicatie die het mogelijk maakt om op een makkelijke en eenvoudige manier inhoud toe te voegen aan jouw website. Door gebruik te maken van een CMS website verlies je minder tijd aan het publiceren van nieuwe inhoud op je website. Er is geen technische kennis nodig van HTML of andere programmeertalen. Je kan direct starten met het schrijven van je teksten.